2016-05-01 21:31:47

Politika i gospodarstvo u praksi

                Dio onoga što slušaju na satima politike i gospodarstva učenici završnih razreda smjerova tehničar za mehatroniku i tehničar za računalstvo mogli su vidjeti i u praksi zahvaljujući posjetu Saboru i pogonu Mate Rimca koje je organizirala profesorica Ivka Maganjić 20. i 21. travnja. Kako su izleti izgledali i što je naše učenike najviše dojmilo donose Benjamin Obranić i Mihael Guliš, učenici 4. G razreda.

U Saboru ništa novo

Autobusom nismo mogli do Markova trga pa je naša izlazna stanica bila Palmotićeva ulica. Krenuli smo pješice do Uspinjače kojom se, naravno, nismo popeli do Gornjeg grada, nego smo išli stepenicama .

 

Prije najavljenog posjeta Saboru, koji je bio u 12.30, imali smo 45 minuta slobodnog vremena koje smo proveli na kavi (neki ),a ostali su razgledavali.

Kada je došlo vrijeme ulaska u Sabor skupili smo se ispred i imali predavanje o ponašanju u Saboru . Kada smo ušli prošli smo provjeru i kroz detektor metala te smo se okupili u prostoriji pokraj ulaza.

Vodič nas je proveo zgradom, a zadržali smo se u jednoj prostoriji u kojoj su slike svih bivših predsjednika Sabora i jedna velika slika na kojoj je prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman.

Nakon toga poslušali smo saborsku sjednicu koja je bila u tijeku. Tamo smo bili nekih 15 minuta i slušali raspravu o GMO proizvodima u Hrvatskoj što mi i nije bilo baš zanimljivo .

 

Nakon rasprave smo krenuli natrag prema busu i doma.

Benjamin Obranić

 

Od ideje do stvarnosti

Učenici četvrtog F i G razreda su u četvrtak 21.4.2016. posjetili tvrtku Rimac automobili. Vidjeli mnogo zanimljivih stvari, proces proizvodnje od početka pa sve do gotovog automobila. Prošli smo cijeli pogon te smo vidjeli i kako se izrađuju bicikli s električnim pogonom, baterije, karbonska karoserija bicikla i automobila te šasije za automobile i rame za bicikle.

Od svega me se najviše dojmio način na koji je Mate Rimac dobio ideju za izradu električnih automobila. Kada je Mate Rimac prodao svoj patent pomičnih retrovizora bez mrtvog kuta kupio si je automobil kojim je vozio street race utrke. Prilikom jedne od njih eksplodirao mu je motor s benzinskim pogonom te je Mate dobio ideju da u njega ugradi električni pogon. Tu ideju je proveo uz pomoć prijatelja i uskoro je «novi» automobil napravio svoje prve kilometre. Nakon uspješnih testnih vožnji električnog pogona shvatio je da je zapravo napravio cijeli novi pogon automobila i od tuda je krenula ideja za proizvodnju električnih automobila. Matina tvrtka automobile proizvodi samo po narudžbi tako da svatko može biti sam svoj dizajner i napraviti svaki dio po svom ukusu. Još jedna od zanimljivosti je bicikl na električni pogon. Prvi model bicikla bio je G12, no pošto su radnici tvrtke Rimac veoma ambiciozni dizajnirali su model imena G12S kojemu je maksimalna brzina 75 km/h, a domet jednog punjenja baterije između 100 i 130 kilometara, ovisno o odabranom modu vožnje.

Uza svu tu silnu tehnologiju zanimljivo je da tvrtkom slobodno šeću psi zaposlenika koji su veoma umiljati. Gospođa koja nas je vodila kroz pogon objasnila nam je da su psi zaslužni za opuštenu atmosferu u tvrtki te da povećavaju produktivnost zaposlenika.

Ovim putem želim zahvaliti profesoru Vlainiću i profesorici Maganjić što su nas poveli na ovaj lijepi izlet.

Mihael Guliš


Srednja strukovna škola Samobor