OPIS PROJEKTA
O projektu "Pametna kuća"....
Strukovna škola Samobor, poptisala je 21. rujna ugovor s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih o provedbi projekta SMILE in VET, u vrijednosti od 229.414,84€ od čega EU financira 85,35%, troškova, a ostalo su osigurali pratneri. Projekt traje 12 mjeseci.
Partneri u ovom projektu su:
Tehnička škola Pula:
Tehnička škola u Puli započinje s radom 1959. godine. Pohađa ju približno 540 učenika koji se školuju za zanimanja Strojarski tehničar, Brodograđevni tehničar, Arhitektonski tehničar, Elektrotehničar, Geodetski tehničar, odnosno zanimanje Tehničar za mehatroniku. Dovršetkom dogradnje šest učionica početkom 2010. god. prelazi se na rad u jednoj smjeni, čime je, uz otvaranje Centra za nove tehnologije, učinjen veliki iskorak u podizanju kvalitete nastave.
Poduzetnički centar Samobor:
Svrha Poduzetničkog centra Samobor d.o.o. je ostvarenje strateških ciljeva gospodarskog razvoja Grada, utvrđenih u Strateškom programu razvoja Grada Samobora i Mapi razvoja Grada Samobora, a sve kako bi se ostvarila vizija Grada Samobora kao gospodarske sredine sa zdravom poduzetničkom inicijativom.
Udruženje obrtnika Samobor:
Udruženje obrtnika Samobor temeljna je obrtnička organizacija, koja preko Obrtničke komore Zagreb čini piramidu na čijem je vrhu Hrvatska obrtnička komora. U Zagrebačkoj županiji postoji 14 sličnih udruženja koja obavljaju poslove za obrtnike u svojim sredinama.
Elektroinžinjering Brodar d.o.o.
Tvrtka Elektroinžinjering Brodar d.o.o. osnovana je 2005. godine kao rezultat razvoja obrta ELMO koji posluje od 1993. godine. Osnovna djelatnost tvrtke je proizvodnja razvodno – upravljačkih ormara s naglaskom na kvalitetu i pouzdanost gotovog proizvoda.
Grad Samobor
Samobor je grad europskih standarda, gospodarskog i društvenog života, u koji se više dolazi nego odlazi. Zauzima važan položaj u odnosu na okolni prostor koji gravitira Samoboru kao svom prirodnom, upravnom, ukupnom društvenom, a napose kulturnom i poslovnom središtu.
Nagle promjene u ljudskom životu uzrokovane su brzim razvojem tehnologije. Nove tehnologije uvode cijeli spektar novih procesa i novih proizvoda u svakome aspektu života. Današnje tržište rada je pod utjecajem promjena u tehnologijama više nego ikad. Prema statistikama tržišta rada, mogućnosti karijera u područjima obuhvaćenima novim tehnologijama su ne samo najbrže rastuće, nego i jedno od vodećih polja zanimanja. Moderno obrazovanje ima veliku odgovornost da odgovori na stalni tehnološki napredak.
U ovom projektu strukovne škole u Samoboru i Puli stvoriti će sve potrebne preduvjete za modernizaciju školskih programa za zanimanje tehničar mehatronike. Škole će uvesti nove obrazovne sadržaje koji se odnose na upravljanje SmartHome sustava u nastavnim planovima i programima. SmartHome predstavlja sveobuhvatan spoj tehnologija i uređaja koji rade zajedno kao živčani sustav, kroz koji svi dijelovi električne mreže mogu međusobno komunicirati, s ciljem uštede energije i pružanja udobnosti njegovome korisniku.
Modernizacija školskih kurikuluma bit će u skladu s potrebama tržišta rada, kroz lokalno partnerstvo koje obuhvaća Elektroinženjering Brodar d.o.o., lokalni poduzetnika koji će dati važne informacije strukovnim nastavnicima po pitanju koje vještine i kompetencije strukovni učenici trebaju imati kako bi bili uspješni na tržištu rada u ovom području rada. Ostali partneri (Tehnička škola Pula, Poduzetnički centar Samobor, Obrtnici udruga Samobor i Grad Samobor) su izravno povezani s gospodarstvom, a također će pridonijeti modernizaciji nastavnih programa. Važna činjenica je da je suradnja između partnera već postoji.
SmartHome je kombinacija tehnologije i načina života. Integrira sustave grijanja, hlađenja, sigurnosti, obrane od požara i rasvjete u jedinstvenu cjelinu koja omogućuje optimalno korištenje energije i udobnost upravljanja kućom. U Hrvatskoj postoji potreba za t energetski učinkovitim sustavom jer smanjuje troškove života, povećava vrijednost i sigurnost u kući i čini ju ugodnijom za život, posebno za starije osobe i za osobe s posebnim potrebama. Hrvatski gospodarski sektor pokazuje potrebu za kvalificiranom radnom snagom koja se bavi projektiranjem i ugradnjom opreme u SmartHome. Problem je u tome što se Hrvatskoj obrazovni sustav ne ide u korak sa tehnologijom što dovodi do potrebe za uvođenjem novih modernih elemenata u školske programe za zanimanje tehničar mehatronike koje se temelji na nacionalnome kurikulumu usvojenome prije deset godina od strane Ministarstva prosvjete i sporta.
Problemi koji će se rješavati ovime projektom se odnose na nedovoljnu suradnju i komunikaciju između gospodarskog sektora, lokalne uprave i strukovne škole što je dovelo do činjenice da školski sustav ne prati potrebe lokalnog gospodarstva dovoljno i da školski nastavni planovi uvijek ne osiguravaju kompetencije potrebne na tržištu rada.
Ciljane skupine:
1. 100 strukovnih učenika srednje škole u Samoboru i Puli za zanimanja tehničara mehatronike koji će biti odabrani u skladu s njihovim sposobnostima i interesima.
2. Osoblje u strukovnim školama (30 iz Samobora i 30 iz Pule: ravnatelji, strukovni učitelji, treneri i ostalo osoblje
3. 20 poduzetnika i obrtnika iz Zagrebačke županije koji imaju ili žele imati pripravnika u svom poduzeću i koji su zainteresirani ponuditi nove proizvode i usluge
Krajnji korisnici: budući strukovni studenti posebno studenti u zanimanju mehatroničar, strukovni nastavnici iz drugih škola, koji će slijediti primjere dobre prakse, poduzetnici i obrtnici koji žele dobiti kvalitetne radnike i širiti svoje poslovanje sa novim uslugama, lokalna zajednica, potencijalni vlasnici SmartHomes.
Projekt e se realizirati kroz sljedeće aktivnosti:
A1. Kick off sastanak
A2. SWOT analiza škole
A3. Izrada anketa namijenjenih građanima
A4. Radionica za poduzetnike
A5. Radionica za obrtnike
A6. Edukacija stručnjaka za modernizaciju školskog kurikuluma
A7. Radionica o novim metodama u nastavi
A8. Studijska putovanja u Austriju i Italiju
A9. Edukativno-informativni priručnik o pametnim kućama na CD-u
A10. Nabava opreme za praktičnu nastavu
A11. Promidžbene aktivnosti